Navigation Menu+

Jak złożyć wniosek o 500+ przez Internet – instrukcje krok po kroku

Posted on mar 13, 2017 by in dzieci, informacje, porady, rodzina |

Program „500+” został stworzony przez rząd naszego kraju w celu ułatwienia życia osobom, które posiadają więcej niż jedno dziecko. Miał on również na celu zachęcenie obywateli do świadomego powiększenia rodziny. O przedstawione świadczenie, rodzice, którzy mają więcej niż jedno dziecko mogą starać się od 1 kwietnia 2016 roku.

Wniosek na „500+” można składać osobiście, w gminie przypisanej do naszego miejsca zamieszkania, na poczcie, jak również online. Jak złożyć wniosek przez Internet przedstawimy poniżej.

Złożenie wniosku online jest najprostszą formą możliwości uzyskania świadczenia. Jest to o tyle fajne, że rodzic nie musi stać w kolejkach. Może wygodnie usiąść w ulubionym fotelu i w zaciszu domowego ogniska wypełnić formularz.

Wniosek o świadczenie „Rodzina 500 Plus” można złożyć przy pomocy czterech stron internetowych, do których należą m.in:

  1. empatia.mrpips.gov.pl – Emp@tia jest kanałem komunikacji pomiędzy administracją publiczną a obywatelami. Dzięki tej stronie możliwe jest złożenie wszelkich wniosków, w tym również na „Rodzina 500 Plus”. Aby tego dokonać należy w pierwszej kolejności założyć swoje osobiste konto na platformie, w module eWnioski. Kiedy przejdziemy ten krok, czeka nas wypełnienie wniosku (zgodnie z wnioskiem o świadczenie wychowawcze) i przesłanie go do jednostki, która jest odpowiedzialna za przyznanie świadczenia. Kiedy to nastąpi, musimy poczekać na informację o przyjęciu wniosku, a w ostatnie fazie w module eWnioski sprawdzić, jaką decyzję podjęła jednostka.
  2. Strona internetowa Banku, w którym posiadamy konto osobiste – Bank jest pośrednikiem między jednostką przyznającą świadczenie, a obywatelem. Aby złożyć wniosek w bankowości elektronicznej należy się zalogować na swoje konto, wypełnić wniosek i zatwierdzić go w serwisie bankowości elektronicznej. Bank wystawia klientowi potwierdzenie złożenia wniosku i przesyła go do serwisu Emp@tia, skąd wysyłane jest, na adres e-mail podany we wniosku, Urzędowe Potwierdzenie Odbioru. Jeżeli wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie, wówczas wypłacane są świadczenia.